Ferro 13

 

Vad blir det om man sätter ihop en konstellation av en vinmakare, en entreprenör, en kreatör och en finanshaj som fokuserat på start-ups. Ja en bra samling kloka huvuden som skapar vin på ett annorlunda sätt med glimten i ögat.

Ferro 13 är den adress där de kläckte idén och skapade bolaget. Idag gör Ferro 13 åtta vintyper med ursprung från olika delar i Italien. Då de tror på vad de gör och går i god för att det är bra så har de även personifierat sig med var och ett av vinerna.

De äger inga egna vingårdar utan kontrakterar vinodlingar med olika jordmån, latitud och mikroklimat. När druvorna är skördade blandas de till sitt optimala recept för just den vintypen. På så sätt garanterar de att de får ”sitt” valda recept och vinets smak blir konstant oavsett klimat och skörd. Alla namn och vinetiketter skapas in-house och digital marknadsföring, främst via sociala medier är deras huvudsakliga plattform. De producerar idag 700 000 flaskor som säljs i 40 länder och Obrini har förstås ensamrätt i Sverige.

 
Föregående
Föregående

La Masera

Nästa
Nästa

Arione